這首詩歌的目的是在告訴我們,今日我們所播的種子,或許不能看到立即的收成,但在那一天,你將看到許多意想不到的成果,勸我們要忠心工作,不問收成,只問耕耘。同樣,我們也要感謝父母、老師、牧者……他們曾在我們年輕的時期,曾在我們身上所播下的善種,多年來使我們不斷成長,巴不得他們能看到我們今日的成就,雖然目前他們不一定看得到,然而在那榮耀的天家,我們都必相會,我們要當面向他們說:「感謝你……」

THANK YOU

I dreamed I went to heaven /And you were there with me; /
We walked upon the streets of gold beside the crystal sea.
We heard the angels singing / Then someone called your name.
We turned and saw a young man running / And he was smiling as he came.

And he said, "Friendyou may not know me now." / And then he said, "But wait,
You used to teach my Sunday School / When I was only eight.
And every week you would say a prayer / Before the class would start.
And one day when you said that prayer, / I asked Jesus in my heart."

Chorus:

Thank you for giving to theLord. / Iam a life that was changed.
Thank you for giving to the Lord. / I am so glad you gave.

Then another man stoodbefore you / And said, "Remember the time
A missionary came to your church / And his pictures made you cry.
You didn't have much money, but you gave it anyway.
Jesus took the gift you gave / And that's why I am here today."

Repeat Chorus

One by one they came far asthe eye could see.
Each life somehow touched by your generosity.
Little things that you had done, sacrifices made,
Unnoticed on the earth / In heaven, now proclaimed.

And I know up in heaven /You're not supposed to cry.
But I am almost sure there were tears in your eyes.
As Jesus took your hand and you stood before the Lord.
He said, "My child, look around you. / Great is your reward."

我夢見我到天堂,你也跟我在那裡,
我們走在水晶海旁黃金的街上,我們聽到天使唱歌,
然後有人叫了你的名字,我們轉身看到一個年輕人跑來,
面帶笑容。他說:「朋友,你可能不記得我了」
然後他說:「可是,你以前曾教過我們的主日學,
當時我只有八歲,你每禮拜在上課前,會帶我們禱告。
有一天,當你帶領禱告時,我接受耶穌在我心裏。」

(副歌)感謝你奉獻給主,我的生命,就因此得到改變,
謝謝你奉獻給主,我真高興,你那時的付出。

然後另外有一個人站在你前面,他說:「記得有一次,
有一位宣教師來到你教會,他帶來的相片使你感動流淚,
你沒有太多錢,可是你還是奉獻了,耶穌使用你的禮物,
因此今天我得以站在這裡。

(副歌)感謝你奉獻給主,我的生命,就因此得到改變,
謝謝你奉獻給主,我真高興,你那時的付出。

數不清的人,一個接一個的來了,
每個生命都是被你的寬大的心所影響,
那些你所作的小事、犧牲,在世上沒有被人注意,
現在,卻在天國被宣揚出來。

我知道在天國,我們不應該會流淚,
可是我幾乎、確定看到你含著眼淚,
當耶穌牽著你的手,你站在主前,祂說:
「我的孩子,看看你周圍,你的獎賞是大的。」

  主耶穌在馬太福音廿五章講了一個比喻:王先責備那些『惡人』沒有愛心;然後稱讚那些『義人』的愛心,說:「你們這蒙我父賜福的,可來承受那創世以來為你們所豫備的國;因為我餓了,你們給我喫,渴了,你們給我喝;我作客旅,你們留我住;我赤身露體,你們給我穿;我病了、你們看顧我;我在監裡,你們來看我。義人就回答說:「主阿,我們甚麼時候見你餓了,給你喫,渴了,給你喝﹖甚麼時候見你作客旅,留你住,或是赤身露體,給你穿﹖又甚麼時候見你病了,或是在監裡,來看你呢﹖」王要回答說:「我實在告訴你們,這些事,你們既作在我這弟兄中一個最小的身上,就是作在我身上了。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    simon1287 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()